דמויות ישראליות: א’ – היכנע (הצולעת)

“אני לא אישה משכילה; אבל למדתי באוניברסיטה של החיים, כמו שאומרים. אני יודעת כבר אי-אלו דברים: למשל, למה להיראות שונים. דווקא לעשות? הרי כל הגברים – מלבד החרדים, כמובן – מגלחים את הזקן, אז למה לעשות דווקא. אתה הרי לא רוצה להיות יוצא מן הכלל, בשביל מה לך. הרי ראית ששום טוב, אף-פעם לא יוצא לך מזה. גם לא מכל הפעילויות המטופשות האלו, למען אוייבי-ישראל. מה, דווקא אתה רוצה, שכולם ישנאו אותך? הרי בגלל זה אתה לבד! ועוד כל הצמחונות המטופשת הזאת, מה לעזאזל רע באיזשהו סטייק טוב? אני מצטערת, אני פשוט לא מבינה אותך. למה שלא תהיה פשוט כמו כולם, תתגלח, תסתפר, אולי איזה אפטרשייב נחמד, הא? לא יותר יפה לך ככה? תראה איזה יפיוף אתה, עכשיו תמשוך את הבחורות. ועוד דבר. למה מה זה הבגדים האלה. מה, תגיד לי, אתה באמת רוצה שיצחקו עליך ברחוב? מה, זה כובע שלך או של אשתך? הרי אף אשה נורמלית, לא תסכים לצאת איתך ככה, גם אני לא הייתי מסכימה, מה, להיראות בפומבי עם בחור, שכל-כך שקוף שהוא הומו? אתה הרי לא הומו, אתה בנאדם בריא נפשית, לא ככה? אז למה להיראות כמו הומו ככה סתם? הנה, תראה את יאירי, כמה מלובש יפה, כמה מסופר ומגולח, ככה מצליח! אני אומרת לך, בזכותו ממש תענוג אסתטי היה, לצפות ביומן שישי וגם עכשיו, כשהוא שר-האוצר, אני ממש שמחה שתמכתי בו ובהחלט אמשיך בזה! אוה, הוא מתוק… ובמיוחד שימח אותי, כשהוא הלך עם בנט. כי אני יהודיה טובה ומשרתת את האלוקים, ומאמינה בכל לבי, שעם ישראל צריך לדבר בקול אחד! מספיק כבר עם הבוגדים האלה, הזועביז והסייענים שלהם. צריך לשלוח אותם כולם לעזה, אחת ולתמיד”.
לפעמים היכנע הזאת, עוברת=צולעת, ליד דוכן פוליטי פלוני ומתחילה להטיף ליושביו, “למה אתם עומדים פה. מה יוצא לכם מזה. מה, לא יותר כיף לבלות?” לפעמים היא נטפלת אליך, עם כל-מיני עצות מתחום האופנה ומידת-הזקן, שמימיך לא רצית ושכלל וכלל לא ביקשת. לפעמים היא נטפלת, דווקא, לבחורה צעירה ונכנסת להּ לרחם ("נו, למה לא תלדי כבר?"), או אומרת להּ לגלח, או "להתלבש יותר צנוע". לפעמים היא דודה וקוראים לה שושנה. ליכנע אין כ”כ גיל, כי הן משכפלות את עצמן ובדרך-כלל, בת של יכנע, תהיה בעצמה יכנע, גם אם היא כולה בת עשרים וצ’ופצ’יק ואך זה-עתה, “תפסה לעצמה חתן”, על-מנת לסיים, את שלב-העַמה (=יכנע קטנה). ובכל מקרה: בכל פעם, בה יכנע כגון דא (או גרסתה הצעירה) רק מתקרבת אליך = קום וברח!!!! כי כל “טוב-לבה”, לכאורה, אינו אלא רשת-קורים, שטוותה על-מנת ללכודך… בארס מתוק-מדבש.

3 מחשבות על “דמויות ישראליות: א’ – היכנע (הצולעת)

  1. פינגבק: "מחשבה יוצרת מציאות"? באמת? על תועבת הניו-אייג' | החילזון הזועם

  2. פינגבק: "מחשבה יוצרת מציאות"? באמת? על תועבת הניו-אייג' | החילזון הזועם

  3. פינגבק: על הצליעה | החילזון

להשאיר תגובה

